Edit

درباره ما

چارتیکس یک سیستم ارائه دهنده نمودار قیمت و ابزارهای تحلیل است که بصورت تحت وب نماد های طلا و ارز داخلی را بصورت لحظه ای ارائه می کند، هدف ما از طراحی این سیستم رسیدن به یک مرکز معتبر در ارائه نمودار است.

تماس با ما

سوالات متداول

نکاتی که قبل از استفاده از وبسایت چارتیکس باید در نظر داشته باشید

۱- از یک مرورگر بروز مانند گوگل کروم، فایرفاکس یا مایکروسافت اج (Edge) روی کامپیوتر، موبایل یا تبلت خود استفاده کنید. مرورگرهایی مانند اپرا و سافاری سازگاری مناسبی با چارتیکس ندارند.

۲- مرورگرهای خود همیشه بروزرسانی کنید. چرا که چارتیکس از آخرین تکنولوژی‌های وب استفاده می‌کند و در صورتی که مرورگر شما بروز نباشد، ممکن است در کار با سایت دچار اختلال و مشکل شوید.

۳- تاریخ میلادی و ساعت کامپیوتر یا موبایل خود را به طور دقیق تنظیم کنید. در صورتی که تاریخ و ساعت دستگاه شما تنظیم نباشد، در مشاهده قیمت‌های صحیح و تغییرات قیمتی دچار مشکل خواهید شد.

۴- در زمان خرید اشتراک حتما فیلترشکن خود را خاموش کنید. در صورتی که فیلترشکن در زمان خرید اشتراک فعال باشد به احتمال بسیار زیاد پرداخت شما ناموفق خواهد بود.

راهنمای اولیه چارتیکس

چارتیکس یک سرویس تحت وب است که به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به نصب برنامه‌های خاص و انجام تنظیمات پیچیده، از نمودارهای بازار داخلی به راحتی استفاده کنید.

خیر. چارتیکس صرفا پلتفرمی برای مشاهده نمودارها و استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال است و با توجه به غیرقانونی بودن خرید و فروش طلا و ارز در فضای مجازی، هیچگونه خدماتی در زمینه خرید و فروش ارائه نمی‌دهد.

بله. این امکان وجود دارد. کافیست بعد از ثبت نام، شماره موبایل خود را با استفاده از کد پیامکی که به تلفن همراه‌تان ارسال می‌شود تایید کنید تا به مدت ۲۴ ساعت امکان استفاده آزمایشی از نمودارها را داشته باشید.

از طریق حساب‌های کاربری بدون دیتا قادر خواهید بود که از نمودارهای آنلاین چارتیکس به صورت تحت وب و در بستر پلتفرم تریدینگ ویو استفاده نمایید. این نوع از حساب‌ها نیاز بسیاری از کاربران پاسخ می‌دهند.
اما برخی از کاربران به ابزارهایی نیاز دارند که ممکن است در پلتفرم تریدینگ ویو موجود نباشد. به عنوان مثال ابزارهای تحلیل زمانی و یا برخی اندیکاتورها. در صورتی که علاوه بر مشاهده نمودارهای آنلاین به صورت تحت وب، نیازمند دیتای نمودارها برای استفاده در نرم افزارهایی نظیر Dynamic Trader و یا Meta Trader هستید، بایستی از حساب‌های کاربری با دیتا استفاده نمایید. بنابراین با خرید این نوع از حساب‌ها، می‌توانید دیتای نمودار را نیز دانلود کرده و در نرم افزارهای فوق استفاده نمایید.

در وبسایت چارتیکس دو نمودار اونس طلای جهانی وجود دارد که یک مورد در بخش نمودارهای بازار داخلی و دیگری در بخش نمودارهای بازار جهانیست.
نمودار اونسی که در بخش بازار داخلیست برای اولین بار توسط چارتیکس در ایران ارائه شده است و به شما نوسانات لحظه‌ای بازار طلای جهانی در تمامی تایم فریم‌ها را به همراه سه قابلیت بسیار عالی ارائه میدهد. این قابلیت‌ها عبارتند از:

۱- امکان ذخیره کردن تحلیل‌ها
در واقع تمامی نمودارهای اونس که در حال حاضر توسط وبسایت‌های ایرانی ارائه می‌شوند یک ویجت (Widget) بسیار محدودی از وبسایت تریدینگ ویو هستند که به شما امکان ذخیره تحلیل‌ها را نمی‌دهند و با هر بار باز و بسته کردن صفحه تمامی تحلیل‌های شما به طور کامل از بین خواهند رفت. اما در نمودار اونس اختصاصی چارتیکس تمامی تحلیل‌های شما ذخیره سازی خواهند شد و آنها را از دست نخواهید داد.

۲- امکان استفاده از تعداد اندیکاتورهای دلخواه
مشکل دیگری که در سایر وبسایت‌های ایرانی ارائه دهنده نمودار اونس وجود دارد این است که به شما امکان استفاده از بیش از ۳ اندیکاتور را نمی‌دهند که این هم یکی دیگر از محدودیت‌های ویجت تریدینگ ویو می‌باشد. حتی جالب است بدانید که وبسایت اصلی تریدینگ ویو نیز در نسخه رایگان محدودیت ۳ اندیکاتور را دارد.
اما در چارتیکس از هر تعداد اندیکاتور می‌توانید روی نمودار اونس استفاده نمایید.

۳- امکان شخصی سازی تنظیمات نمودار
در نمودار اونس اختصاصی چارتیکس می‌توانید تنظیمات نمودار (مانند رنگ بندی و ...) را به دلخواه خود تغییر دهید تا به حالت مناسب دست پیدا کنید.


اما نمودار اونسی که در بخش بازار جهانی قرار دارد، دارای محدودیت‌های ذخیره سازی تحلیل، استفاده از حداکثر ۳ اندیکاتور و عدم شخصی سازی تنظیمات نمودار می‌باشد. البته این نمودار به شکل رایگان در دسترس کاربران چارتیکس قرار دارد و بدون پرداخت هزینه می‌توانند از آن استفاده کنند.

در این حالت بایستی با پشتیبانی آنلاین سایت ارتباط برقرار کرده و شماره موبایل و چهار رقم آخر شماره کارتی که بوسیله آن پرداخت را انجام داده‌اید ارسال نمایید. همکاران بخش پشتیبانی به سرعت مشکل شما را پیگیری و برطرف خواهند نمود.
توجه داشته باشید که ساعت پاسخگویی بخش پشتیبانی بین ۰۹:۰۰ الی ۲۲:۰۰ می‌باشد. در صورتی که درخواست شما خارج از این بازه زمانی است، لطفا به تلگرام پشتیبانی چارتیکس به شماره ۰۹۲۲۷۵۴۶۷۸۳ پیام دهید تا در اولین فرصت بررسی‌های لازم انجام شود.

هم روی کامپیوتر و هم روی گوشی‌های موبایل و تبلت امکان استفاده از چارتیکس را خواهید داشت. تنها کافیست یک مرورگر مناسب (گوگل کروم یا فایرفاکس) را روی کامپیوتر، گوشی یا تبلت خود نصب کنید تا بتوانید به راحتی از چارتیکس استفاده نمایید.
به دلیل اینکه چارتیکس مدام در حال بروز شدن با آخرین تکنولوژی‌های وب می‌باشد، بنابراین حتما مرورگر خود را به آخرین نسخه ارتقا دهید.

۱- وارد آدرس My.Chartix.ir شوید.
۲- روی لینک ثبت نام کلیک کرده و نام، نام خانوادگی، شماره موبایل (بدون ۰۹ ابتدای آن) و دو بار کلمه عبور خود را بنویسید. توجه داشته باشید که حتما شماره را به صورت صحیح وارد کنید. چرا که برای بازگردانی کلمه عبور به آن احتیاج خواهید داشت.
۳- روی دکمه ثبت نام کلیک کنید تا مراحل به اتمام برسد.
۴- حالا با استفاده از شماره موبایل و کلمه عبورتان وارد حساب کاربری خود شوید.

تمامی تایم فریم‌های متداول (۱، ۵ ، ۱۵ ، ۳۰، ۱ ساعته، ۴ ساعته، روزانه، هفتگی و ماهانه) در اختیار شما قرار دارند.

مراحل طراحی، توسعه و نگهداری چارتیکس مسلما برای ما دارای هزینه‌های زیادیست. هزینه‌هایی شامل برنامه نویسی سایت و امکانات آن، گردآوری داده‌های قیمتی بازار از منابع مختلف، تحلیل و پردازش داده‌ها، هزینه‌های مرتبط با میزبانی و سرورهای قدرتمند اختصاصی و … . قطعا بعد از استفاده از چارتیکس و مقایسه آن با سرویس‌های مشابه متوجه مناسب بودن هزینه اشتراک سایت خواهید شد.

ابتدا اطمینان حاصل کنید که با آخرین نسخه از مرورگر کروم یا فایرفاکس وارد صفحه شده باشید.
در صورتی که فیلترشکن‌تان روشن است، آن را خاموش کنید.
در صورتی که هر دو مورد بالا را انجام دادید اما باز هم صفحه باز نشد، یک در همان صفحه ورود کلیدهای Ctrl و F5 را به صورت همزمان بفشارید و کمی منتظر بمانید.

۱- در صفحه ورود روی گزینه "بازیابی کلمه عبور" کلیک کنید.
۲- در صفحه باز شده شماره موبایلی که در هنگام ثبت نام وارد کرده بودید را بنویسید و دکمه تایید را بزنید.
۳- در صفحه جدید کد تاییدی که از طریق پیامک در اختیارتان قرار داده شده است را وارد کرده و دو بار کلمه عبور جدید خود را بنویسید و نهایتا دکمه تایید را بزنید.

همچنین در صورتی که موفق به تغییر کلمه عبور از این روش نشدید، اپراتورهای بخش پشتیبانی چارتیکس از طریق چت آنلاین آماده کمک به شما خواهند بود.

بله؛ ما یک فیلم آموزشی کامل از سامانه چارتیکس تهیه کرده‌ایم که با استفاده از آن می‌توانید با کل سامانه و ابزارهای تحلیلی آشنا شوید.

-- قبل از مطالعه روش‌های حل مشکل، به چند مورد زیر توجه داشته باشید.
۱- در روزهای تعطیل حجم معاملات بسیار پایین است. بنابراین معاملات کمی انجام شده و قیمت نیز به ندرت بروزرسانی می‌شود.
۲- بازار طلا و ارز داخل به مانند بازار جهانی نیست که در هر لحظه و به صورت پیوسته معاملات انجام شوند. ممکن است در بازه‌ای از روز کلا معامله‌ای انجام نشود. بنابراین بروزرسانی نشدن نمودار لزوما به معنای وجود مشکل در چارتیکس نیست.
۳- گاها مشاهده می‌شود که برخی کانال‌های تلگرام صرفا جهت تظاهر به آپدیت بودن کانال‌شان، قیمت را بی دلیل به اندازه ۱۰۰۰ تومان بالا و پایین کرده تا اعضای کانال فکر کنند که واقعا معاملاتی در حال انجام است. وبسایت چارتیکس از معتبرترین تامین کنندگان دیتا به منظور ارائه نمودارهای بازار طلا و ارز استفاده کرده و هر معامله‌ای که در بازار انجام شود قطعا آن را در نمودار قیمت خواهید دید.

-- در ادامه به روش‌های حل مشکل اشاره خواهیم کرد.
۱- در صورتی که فیلترشکن روی دستگاه‌تان روشن است آن را خاموش کرده و یک بار از حساب کاربری خود خارج و مجددا وارد شوید. در بسیاری از مواقع روشن بودن فیلترشکن باعث بروز اختلال در پلتفرم می‌شود.
۲- کلیدهای Ctrl و F5 را به صورت همزمان بفشارید. این کار باعث می‌شود تا چارتیکس مجددا و به صورت کامل از ابتدا بارگزاری شود.
۳- در صورتی که روش‌های بالا مشکل را حل نکردند، بایستی حافظه کش مربوط به چارتیکس را پاکسازی کرده و یک بار آن را Hard Reload کنید.

-- این کار مراحل بسیار ساده‌ای دارد.
۱. با مرورگر کروم وارد حساب کاربری‌تان در چارتیکس شوید.
۲. کلید F12 را بزنید. اکنون یک پنجره در پایین مرورگر باز می‌شود که البته هیچ کاری با آن نداریم.
۳. حالا روی دکمه Refresh در گوشه بالا سمت چپ مرورگر راست کلیک کنید و گزینه Empty Cache and Hard Reload را انتخاب نمایید.                       

۴- در صورت برطرف نشدن مشکل، از طریق بخش چت آنلاین چارتیکس با ما تماس گرفته و اطلاعات ثبت شده در چارتیکس (ایمیل و کلمه عبور) را برای ما ارسال کنید تا تیم پشتیبانی ما به شما کمک کنند.

مجهز بودن به آخرین نسخه مرورگرهای وب برای دسترسی بدون مشکل به نمودارها اهمیت بسیار بالایی دارد. دلیل آن هم این است که وبسایت چارتیکس و پلتفرم Trading View با آخرین تکنولوژی‌های روز طراحی و پیاده سازی شده‌اند. بنابراین هم روی موبایل و هم کامپیوتر باید از آخرین نسخه مرورگرها استفاده نمایید.
بروزرسانی مرورگر کروم
ابتدا دکمه سه نقطه در گوشه بالا سمت راست مرورگر کروم را کلیک کرده و وارد سپس گزینه Help را انتخاب نمایید. در زیر منوی باز شده گزینه About Google Chrome را کلیک کنید.

سپس یک تب جدید باز خواهد شد. در صورتی که یک تیک آبی در قسمت مشخص شده در تصویر زیر وجود داشته باشد به این معناست که مرورگر شما بروز می‌باشد و فعلا نیازی به بروزرسانی جدید ندارد.

در غیر اینصورت کروم به صورت خودکار شروع به دریافت بروزرسانی و نصب آنها می‌کند و سپس یک دکمه با عنوان Relaunch ظاهر خواهد شد. با کلیک روی این دکمه مرورگر شما یک بار بسته و مجددا باز شده و به آخرین نسخه ارتقا خواهد یافت.
بروزرسانی مرورگر فایرفاکس
از منوی سه خط گوشه بالا سمت راست گزینه Help را انتخاب کرده و سپس گزینه About Firefox را کلیک کنید. پنجره‌ای باز خواهد شد که اطلاعاتی در مورد فایرفاکس به شما می‌دهد. در صورتی که با متن Firefox is up to date مواجه شدید بدان معناست که مرورگر شما بروز بوده و در حال حاضر نیازی به بروزرسانی ندارد. در غیر اینصورت فایرفاکس به صورت خودکار موارد لازم برای بروزرسانی را دریافت خواهد کرد. سپس دکمه‌ای با عنوان Restart To Update Firefox ظاهر خواهد شد که با کلیک بر روی آن مرورگر شما به آخرین نسخه ارتقا خواهد یافت.

در این ویدئوی کوتاه نحوه انجام عملیات ECHR که برای رفع اختلالات درون مرورگر کاربرد دارد را مشاهده خواهید کرد.
مراحل کار به صورت زیر می‌باشند:
۱- در فضای اطراف پنجره اصلی نمودار راست کلیک کرده و گزینه Inpect (یا Inspect Element) را انتخاب کنید.
۲- روی دکمه Reload مرورگر راست کلیک کرده و گزینه Empty Cache and Hard Refresh را کلیک کنید.

این خطا مربوط به باطل شدن Session می‌باشد و به سادگی و با زدن کلیدهای Ctrl و F5 یا یک بار باز و بسته کردن مرورگر برطرف خواهد شد.

 

۱- روی ساعت ویندوز در گوشه پایینی صفحه رفته و راست کلیک کنید.
۲- گزینه Adjust date/time را انتخاب کنید.
۳- در پنجره باز شده گزینه Set time automatically را فعال کنید.
۴- در لیست Time Zone گزینه Tehran را انتخاب کنید.
۵- نهایتا دکمه Sync Now را کلیک کنید.

تمامی مراحل بالا را به سادگی در ویدئوی کوتاه زیر می‌توانید مشاهده کنید.

در این ویدئو نحوه اضافه کردن میانبر (Shortcut) وبسایت چارتیکس به گوشی موبایل یا تبلت را توضیح داده‌ایم. این روش به شما کمک می‌کند تا بدوم نیاز به تایپ کردن آدرس، به صورت مستقیم وارد وبسایت چارتیکس شوید.

راهنما نمودار تریدینگ ویو

این مشکل در اکثر مواقع به دو دلیل رخ می‌دهد.
۱- بهم ریختگی Scale نمودار
۲- فعال شدن گزینه مربوط به عدم نمایش کندل‌ها

روش برطرف کردن مشکل بهم ریختگی Scale نمودار
برای حل این مشکل کافیست دو بار پیاپی روی نوار قیمت که در سمت راست نمودار قرار دارد کلیک کنید تا Scale نمودار مجددا به حالت اولیه باز گردد. همچنین می‌توانید گزینه Auto که در گوشه پایین سمت راست نمودار قرار دارد کلیک کنید تا فعال شود (رنگ آبی).

 

غیر فعال کردن گزینه مربوط به عدم نمایش کندل‌ها
در صورتی که این گزینه در گوشه بالایی نمودار به صورت آیکون چشم باشد، کندل‌ها نمایش داده می‌شوند. اما اگر بر روی آیکون چشم یک خط قرار گرفته باشد، کندل‌ها را مشاهده نخواهید کرد.

با استفاده از چرخ وسط موس می‌توانید نمودار را دور (Zoom Out) یا نزدیک (Zoom in) کنید. البته با استفاده از دکمه‌هایی که در زیر نمودار وجود دارند و در تصویر زیر مشخص شده‌اند نیز می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

۱- روی آیکون چرخ دنده در گوشه پایین سمت راست نمودار کلیک کنید.
۲- گزینه Lables را انتخاب کنید.
۳- گزینه Symbol Last Value Lable را فعال کنید.

احتمالا به صورت سهوی گزینه "نمایش درصدی" که در پایین نمودار قرار دارد را فعال کرده‌اید. اگر این گزینه به رنگی آبی است (فعال) روی آن کلیک کنید تا خاکستری شود (غیر فعال)

اندیکاتورها به دو صورت هستند. دسته‌ای از آنها روی خود نمودار قیمت قرار می‌گیرند و دسته‌ای دیگر نیز در پایین نمودار نمایش داده می‌شوند. برای حذف اندیکاتورهایی که خود نمودار هستند کافیست به گوشه بالا سمت چپ نمودار (زیر نام نماد) نگاه کرده و اندیکاتور مدنظرتان را پیدا کنید. حالا از طریق دکمه ضربدری که در مقابل نام آن اندیکاتور نوشته‌ شده است می‌توانید آن را حذف کنید. اندیکاتورهایی که در پایین نمودار قرار می‌گیرند نیز در گوشه بالا سمت چپ‌ پنجره‌شان یک دکمه ضربدر وجود دارد. با کلیک روی این دکمه اندیکاتور مذکور حذف خواهد شد. 

نوعی از اندیکاتور در برنامه متاتریدر وجود دارد که به نام "مکدی جدید" شناخته می‌شود. این اندیکاتور به صورت پیشفرض در سامانه چارتیکس وجود ندارد. اما با انجام دو تغییر ساده در تنظیمات مکدی می‌توانید به حالت مدنظر برسید. پس از قرار دادن اندیکاتور MACD روی نمودار، با کلیک روی آیکون "چرخ دنده" در گوشه بالا سمت چپ پنجره همین اندیکاتور، وارد بخش تنظیمات شوید.

۱- در صفحه تنظیمات وارد سربرگ "نحوه نمایش" شوید.
۲- تیک گزینه Histogram را بردارید.
۳- روی دکمه مشخص شده کلیک کنید.
۴- از لیست ظاهر شده گزینه "میله‌ای" را فعال کنید.
نهایتا OK را بزنید.

بله. شما می‌توانید تنظیمات پیشفرض اندیکاتورها را تغییر داده تا نیازی نباشد هر بار مجددا آنها را اعمال کنید. برای انجام این کار کافیست ابتدا یک بار تنظیمات مدنظر خود را انجام دهید و قبل از کلیک کردن بر روی دکمه OK، گزینه Save as default را انتخاب نمایید. به عنوان مثال در تصویر زیر، دوره (Period) اندیکاتور CCI (که به صورت پیشفرض ۲۰ می‌باشد) را به ۳۴ تغییر داده‌ایم. با انتخاب گزینه Save as defualt تنظیمات جدید شما جایگزین تنظیمات پیشفرض خواهند شد.

کافیست در نوار بالای نمودار روی گزینه "اندیکاتورها" کلیک کرده و در پنجره باز شده، اندیکاتور مدنظرتان را انتخاب نمایید. همچنین از طریق بخش "باکس جستجو" میتوانید نام اندیکاتور مدنظرتان را تایپ کنید تا به سرعت برای شما نمایش داده شود.

با کلیک روی دکمه "اندیکاتورها" که در تصویر زیر مشخص شده است، لیست اندیکاتورها در مقابل شما باز خواهد شد و می‌توانید اندیکاتور مدنظرتان را انتخاب نمایید.

 

دلیل به وجود آمدن چنین مسئله‌ای مربوط به یکسری مسائل فنی در پلتفرم‌ Trading View می‌باشد. در اغلب اوقات زمانی که شما یک سری خطوط (یا هر چیز دیگری) را در تایم فریم‌های بالاتر ترسیم می‌کنید و سپس به چند تایم فریم پایین‌تر میروید، تریدینگ ویو شروع به بارگزاری مجدد کندل‌های مربوط به تایم فریم فعلی کرده و عملیاتی با عنوان Rescaling نیز انجام می‌شود. در طی این عملیات مقیاس چارت دچار تغییرات زیادی می‌شود تا نمودار به درستی نمایش داده شود. به همین دلیل ممکن است شما خطوط ترسیمی (مخصوصا خطوط مورب) را مشاهده نکنید یا آنها را در مکان نادرستی ببینید.
معمولا بعد از گذشت چند ثانیه و با اتمام پروسه‌های در حال اجرا توسط تریدینگ ویو، خطوط به جای خود باز می‌گردند. اما در صورتی که چنین اتفاقی رخ نداد بایستی مقداری نمودار را دورتر کنید (Zoom out) تا همه چیز در سر جای خود قرار گیرد. در صورتی که نمی‌دانید چگونه نمودار را Zoom Out کنید، پرسش و پاسخ شماره ۱۱ را مطالعه نمایید.

برای استفاده از نمودارهای لگاریتمی کافیست گزینه‌ای که با عنوان log در گوشه پایین سمت راست نمودار وجود دارد را کلیک کنید تا به رنگ آبی در بیاید. در این حالت نمودار شما لگاریتمی خواهد بود.

در پلتفرم تریدینگ ویو به صورت پیشفرض در اندیکاتور ADX خطوط DI مثبت و منفی وجود ندارند. برای اینکه خطوط DI مثبت و منفی را در ADX مشاهده کنید باید از اندیکاتور Directional Movement را استفاده نمایید. برای استفاده از این اندیکاتور کافیست وارد بخش اندیکاتورها شده و عبارت DM را تایپ کنید. سپس اندیکاتور مذکور را انتخاب نمایید.

 

همانطور که در پنجره تنظیمات این اندیکاتور مشاهده می‌کنید، ADX و DI مثبت و منفی وجود دارد و به راحتی می‌توانید از آن استفاده نمایید.

 

انواع مختلفی از فیبوناچی‌ها در پنل سمت چپ نمودار وجود دارند که به روش زیر می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

برای انجام این کار باید قابلیت Countdown را فعال نمایید. برای فعال کردن این قابلیت کافیست مراحلی که در تصویر زیر به طور واضح مشخص شده‌اند را طی کنید.

احتمالا گزینه Lock را ندانسته فعال کرده‌اید. اگر تمامی ابزارهای روی نمودار قفل شده‌اند، کافیست روی گزینه قفل آبی رنگ کلیک کنید تا نمودار از حالت قفل خارج شود.

البته ممکن است تنها یکی از ابزارها قفل شده باشند. در این صورت کافیست روی ابزار قفل شده یک بار کلیک کنید و از نوار کوچکی که در کنار آن باز می‌شود چک کنید که آیکون قفل به رنگ آبی نباشد.

 

در پلتفرم تریدینگ ویو از معادل‌های نام‌های ژاپنی برای اجزای مختلف ایچیموکو استفاده شده است. در ادامه می‌توانید معادل هر یک را مشاهده نمایید.


lagging span = Chikospan
Conversation Line = Tenkansen
Base Line = Kijunsen
Lead 1 = Senkospan A
Lead 2 = Senkospan B

ممکن است گاهی اوقات برخی از ابزارهایی که ترسیم کرده‌اید را در تایم فریم‌های خاصی مشاهده نکنید. دلیل بروز این مشکل ممکن است تغییراتی باشد که به اشتباه در تنظیمات آن ابزار اعمال کرده‌اید.
پتلفرم "تریدینگ ویو" قابلیتی تحت عنوان Visibility دارد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید نمایش ابزارهای مدنظرتان را محدود به برخی از تایم فریم‌های خاص کنید.
کافیست روی ابزار مدنظر کلیک کرده و در نوار ظاهر شده آیکون "چرخ دنده" را کلیک کنید تا وارد بخش تنظیمات شوید. در پنجره تنظیمات تبی با عنوان Visibility وجود دارد که باید روی آن کلیک کنید.
برای اینکه ابزار مدنظر در تمام تایم فریم‌ها نمایش داده شود، باید تنظیماتش به شکل تصویر زیر باشد. اگر تنظیمات با تصویر زیر مغایرت داشت، با کلیک روی دکمه Default که در گوشه پایین سمت چپ این پنجره قرار دارد، می‌توانید تنظیمات را به حالت اولیه بازگردانی کنید.
در پایان روی دکمه OK کلیک کنید.

برای انجام این کار کافیست تا مراحلی که در تصویر زیر مشخص شده‌اند را طی کرده و تیک گزینه Indicator Values را بردارید.

دلیل این مورد به خاطر یکی از قابلیت‌های پلتفرم تریدینگ ویو می‌باشد که ممکن است به صورت غیر عمد توسط شما فعال شده باشد. در هر صورت برای اینکه مجددا نمودار قیمت را به همراه اندیکاتور مدنظر مشاهده نمایید، کافیست روی آیکونی که در تصویر زیر مشخص شده است کلیک کنید.

توضیحات کامل مربوط به وارد کردن فایل‌های دیتا به داینامیک تریدر را می‌توانید در فایل PDF که به همین منظور تهیه کرده‌ایم مطالعه نمایید.

دانلود فایل

در این ویدئوی کوتاه نحوه انجام عملیات ECHR که برای رفع اختلالات درون مرورگر کاربرد دارد را مشاهده خواهید کرد.
مراحل کار به صورت زیر می‌باشند:
۱- در فضای اطراف پنجره اصلی نمودار راست کلیک کرده و گزینه Inpect (یا Inspect Element) را انتخاب کنید.
۲- روی دکمه Reload مرورگر راست کلیک کرده و گزینه Empty Cache and Hard Refresh را کلیک کنید.

ابتدا ابزار فیبوناچی را روی نمودار ترسیم کنید. سپس روی آن کلیک کنید. در نوار ظاهر شده روی صفحه، دکمه چرخ دنده را کلیک کنید تا وارد تنظیمات فیبوناچی شوید.
حالا یکی از باکس‌ها را به عدد مدنظرتان تغییر دهید و تیک کنار آن را فعال کنید.


توجه داشته باشید که عدد مدنظرتان را بایستی بر ۱۰۰ تقسیم کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید سطح ۸۸% را اضافه کنید بایستی عدد ۰.۸۸ را در یکی از باکس‌ها بنویسید. یا اگر میخواهید سطح ۴۲۳% را اضافه کنید باید عدد ۴.۲۳ را وارد نمایید.

این ابزار در پلتفرم تریدینگ ویو با نام Trend-Based Fib Extension شناخته می‌شود.

روی آیکون چرخ دنده در گوشه پایین سمت چپ نمودار کلیک کنید و گزینه Move Scale to Right را انتخاب نمایید.

روی آیکون چرخ دنده در گوشه پایین سمت راست نمودار کلیک کرده و تیک گزینه Invert Scale را بردارید.

بعضی از اندیکاتورهایی که در وبسایت اصلی تریدینگ ویو مشاهده می‌کنید صرفا در همان وبسایت قابل استفاده هستند و شرکت سازنده هنوز آنها را در ابزار Charting Lib خود که در وبسایت‌هایی مانند چارتیکس، ره آورد ۳۶۵ و ... استفاده می‌شوند ارائه نداده است.

تا تاریخ ۱۹ مهر ۱۳۹۹ تعداد ۱۰۳ اندیکاتور توسط شرکت TradingView در وبسایت چارتیکس ارائه شده و اضافه شدن اندیکاتورهای جدید صرفا باید توسط شرکت سازنده انجام شود.

خیر این امکان وجود ندارد. چرا که متاتریدر و چارتیکس پلتفرم‌های متفاوتی دارند و به همین دلیل اندیکاتورهای آنها نیز از لحاظ برنامه نویسی با یکدیگر متفاوت است.
در متاتریدر برای طراحی اندیکاتورها از زبان برنامه نویسی MQL استفاده می‌شود اما در پلتفرم‌های مبتنی بر تریدینگ ویو (مثل چارتیکس) اندیکاتورها با زبان Pine Script طراحی می‌شوند.

خیر این امکان هنوز توسط شرکت تریدینگ ویو در وبسایت‌هایی به جز وبسایت اصلی تریدینگ ویو ارائه نشده است. بنابراین شما تنها در خود وبسایت تریدینگ ویو می‌توانید از قابلیت طراحی اندیکاتورها با Pine Script بهره ببرید.

در برنامه متاتریدر گزینه‌ای با نام Period Separators وجود دارد که بر اساس تایم فریم انتخابی شما، بازه‌های زمانی را جدا می‌کند. به عنوان مثال اگر در تایم فریم ۱۵ دقیقه باشید و این گزینه فعال باشد، با خط چین‌های عمودی به شما ابتدا و انتهای روز را نشان می‌دهد. همچنین برای روز‌های گذشته نیز این عمل انجام خواهد شد.
مزیت‌ آن این است که می‌توانید ابتدا و انتهای روزهای معاملاتی را خیلی ساده‌تر روی نمودار پیدا کنید.

برای فعال سازی این گزینه مراحل زیر را طی کنید:
۱- روی آیکون چرخ دنده در گوشه بالا سمت راست نمودار کلیک کنید.
۲- در سمت چپ گزینه Appearance را انتخاب کنید.
۳- تیک گزینه Session Breaks را فعال کنید.
۴- دکمه Ok را کلیک کنید.

۱- روی آیکون چرخ دنده در گوشه پایین سمت راست نمودار کلیک کنید.
۲- روی گزینه Labels بروید و گزینه Indicator Last Value Lable را تیک بزنید.

اکنون یک برچسب در نوار سمت راست اندیکاتور ظاهر شده و آخرین رقم آن را به شکل دقیق به شما نمایش میدهد.

گاهی اوقات ممکن است در زمان ترسیم خطوط (مانند خطوط روند و ...) با حالت پرش قیمت مواجه شوید. دلیل این مورد فعال بودن حالت Magnet است. در واقع حالت Magnet یا همان آهنربا باعث می‌شود تا نشانگر نمودار به سقف و کف کندل‌ها بچسبد. به همین دلیل شما احساس می‌کنید نمودار دچار پرش شده است.
برای حل این مشکل کافیست آیکون آهنربا را در نوار ابزار سمت چپ نمودار کلیک کنید تا غیر فعال شود (رنگ خاکستری).

به صورت پیشفرض برای همه کاربران نسخه فارسی تریدینگ ویو در چارتیکس بارگزاری می‌شود و در این نسخه نام بعضی از اندیکاتورها به صورت فارسی درج شده است. به همین دلیل برای مشاهده آنها باید به انتهای لیست اندیکاتورها بروید.
اما در صورتی که از نسخه انگلیسی سایت استفاده کنید، میتوانید با همان نام‌های انگلیسی، اندیکاتورهای مدنظر را پیدا کنید.

برای برگرداندن اعداد OHLC بایستی تیک گزینه OHLC Values را در قسمت تنظیمات نمودار فعال کنید. مراحل آن به شکل تصویر زیر می‌باشد.

در صورتی که مشکل شما نیاز به پشتیبانی کارشناسان بخش فنی چارتیکس داشته باشد، ابتدا بایستی نرم افزار AnyDesk را از طریق دکمه مربوطه دانلود و نصب کرده و سپس کد اتصال به سیستم را به کارشناس مربوطه دهید تا مشکل شما به صورت از راه دور بررسی و مرتفع شود.